نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای کرتین وال     Curtain Wall Facade

 

Curtain wall در ترجمه تحت اللفظی دیوار پرده ای است نمای شیشه ای کرتین وال که نوعی سیستم پوشش دهنده غیرسازه ای نمای خارجی ساختمان است که علاوه بر وظیفه جداکننده ای از بار مرده وارد برساختمان نیز می کاهدچون سیستم باربری جدا دارد .

نمای کرتین وال به جز وزن خود هیچ باردیگری را تحمل نمی کند و به دلیل ساختار خاص سازه ای مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب وهوا تبادل حرارت و برودت – نوسانات ناشی از فشار باد – نیروی زمین لرزه و تکانه های آنی ساختمان دارد .

ساختار:

قیمت نمای کرتین وال

دتایل اجرایی کرتین وال

عمومآ کرتین وال از دو متریال اصلی تشکیل می شود که عبارت است از سازه اصلی نگهدارنده آلومینیومی و مصالح پرکننده که می تواند شیشه یا هر چیز دیگری باشد این نوع نما از پروفیل های آلومینیومی اکسترود شده طراحی می گردد که عموما از شیشه به عنوان مصالح پرکننده فضای بین فریم های آلومینیومی استفاده می گردد گرچه می توان از سایر مصالح شامل ورق کامپوزیت .فایبر سمنت برد رنگ شده .چوب و پلی کربنات و … نیز استفاده نمود.

مراحل و نحوه اجرای نمای کرتین وال (نمای شیشه ای کرتن وال):

سیستم استیک:

متداولترین روش نصب و  اجرای کرتین وال روش استیک است بدین صورت که اجزای مختلف استراکچر اصلی شامل لامل های  عمودی و افقی در محل پروژه برش کاری و مونتاژ شده و به صورت مجزا برروی بدنه ساختمان نصب می گردند .سپس شیشه یا سایر مصالح پرکننده در داخل فریم های آلومینیومی قرار گرفته و نصب می شوند .

سیستم یونیتایزد:

در این روش بیشتر تمامی عملیات ماشین کاری و مونتاژ سازه اصلی نمای کرتین وال و حتی مونتاژ اتصالات اصلی و فرعی . یراق آلات و واشر ها در داخل کارخانه تولید کننده صورت می گیرد و در قطعات کوچکتری که از نظر وزن و ابعاد به صورت آماده به کارگاه بارگیری و حمل می شود. مزیت این روش کنترل کیفیت بسیار بالای  اجرا به صورت مداوم می باشد و نتیجه بهتری در اجرای کار خواهد داشت ولی هزینه و قیمت بالاتری دارد .

مزایای استفاده از نمای شیشه ای کرتن وال:

۱-سبکی سازه و در نتیجه کم شدن بار مرده وارد بر سازه ساختمان

۲-استفاده از مدولاسیون با ابعاد بزرگ و در نتیجه ایجاد چشم انداز متناسب

۳-زیبایی منحصر به فرد و استحکام بسیار خوب

۴-مفصلی بودن زیرسازی جهت کاهش مخاطرات زلزله و تکانه های بنا

۵-استفاده از شیشه جهت استفاده از نور طبیعی با قابلیت کنترل نور توسط شیشه های مختلف

نمای کرتین وال و فریم لس

ویژگی های اجرای نمای شیشه ای کرتین وال توسط دفتر مهندسی کانسپت :

۱-استفاده از انواع پروفیل های ترک از جمله چادر اقلو و آکپا و آساش و سارای  و ایرانی با کیفیت بالا و برندهای آساش – سارای- لورنزو- آکپا ایران و اختصاصی

۲-استفاده از تیم های اجرایی مجرب و متعهد به اخلاق حرفه ای

۳-استفاده از واشرهای epdm ترک با کیفیت و دوام بالا

۴-استفاده از نبشی و براکت با سوراخ های لوبیایی جهت ایجاد زیرسازی کاملا مفصلی جهت کاهش مخاطرات مربوط به زلزله و تکانه های بنا

۵-تعهد و انگیزه بسیار بالا جهت تحویل و اجرای به موقع پروژه

۶-کیفیت و قیمت کاملا رقابتی

محاسبات استاتیکی نمای شیشه ای کرتین وال و محاسبات استاتیکی نمای شیشه ای فریم لس

دیتیل پروفیل های نمای شیشه ای کرتین وال

آکپا سازه های نمای شیشه ای و در و پنجره آلومینیومی

نمای شیشه ای کرتین وال، اوج زیبایی معماری نوین

مواد و مصالح: جالب است بدانید اکثر دوره های دنیا، از کلاسیک گرفته تا مدرن و پسامدرن، با هنر معماری آغاز شده اند و اولین تغییرات دوره ای را در بناهای معماران می بینیم. در این شرایط، مواد و مصالح هم از قافله ی تغییرات عقب نماندند و متناسب با معماری و نیازهای انسان، پیشرفت کردند. امروز می خواهیم با معرفی نمای کرتین وال (Curtain Wall) در خدمت شما خوانندگان مطالب تخصصی باشیم. پس با ما بمانید تا بیشتر بدانیم!

کرتین وال شیشه ای

نمای کرتین وال چیست؟

در ابتدا ببینیم که کرتین وال چیست؟ Curtain Wall در زبان فارسی به معنای دیوار پرده ای می باشد. که این واژه هم ذهن ما را به دو بخش این واژه یعنی دیوار و پرده می برد. دیوار به نوعی پوشش و جداکننده است و پرده هم به سبکی وزن و شفافیت دلالت دارد . بنا بر این توضیحات، نمای کرتین وال پوشش دهنده ی بیرونی ساختمان است که معمولا از کنارهم قرار گرفتن قاب های آلومینیومی و شیشه به شکل مشبّک ساخته می شود. این نما جزو نماهای خشک محسوب می شود.

کرتین وال شیشه ای

کرتین وال، سازه ای خود ایستا

کرتین وال فیس کپ

کرتین وال (Curtain wall) در اصطلاح عامیانه به پوشش شیشه ای بیرونی ساختمان اطلاق می شود که جزو سازه اصلی ساختمان محسوب نمی شود. به این معنا که هیچ بار مرده ای از بنا  را به دوش نمی کشد و تنها نیرویی که بر آن وارد می شود وزن خودش و نیروی بادی است که با احتساب موقعیت اقلیمی و ارتفاع ساختمان بر نما وارد خواهد شد. تنها هدف کرتین وال علاوه بر زیبایی نما، جدا کردن شرایط آب و هوایی و جوی از داخل ساختمان است.

کرتین وال شیشه ای

استفاده از شیشه در نمای کرتین وال

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از محبوب ترین  انواع نماهای شیشه ای می باشد. با توجه به آن که کرتین وال جزو اجزای ساختمان محسوب نمی شود، می توان آن را از مواد سبک تر  آلو مینیومی تولید نمود تا هزینه های ساختمان کاهش یابد.

کرتین وال شیشه ای

هنگامی که از شیشه به عنوان کرتین وال استفاده می شود، مزیت بزرگی عاید می شود چرا که نور می تواند بیشتر تر وارد ساختمان گردد. مزیت استفاده از شیشه در بین قالب های فلزی علاوه بر زیبایی، تأمین نور به هنگام روز می باشد. نمای کرتین وال بهترین نمای شیشه ای ساختمان به لحاظ مسائل سازه در ارتفاع زیاد محسوب می شود.

کرتین وال شیشه ای

کرتین وال فیس کپ

ویژگی های نمای کرتین وال

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از ویژگی های اصلی این نما، عایق کردن ساختمان است. البته این متریال جدید دارای ویژگی های دیگری هم می باشد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

عایق کامل رطوبتی و حرارتی و صوتی نما

بهینه سازی در انتقال نور و دمای محیط به ساختمان

کاهش مصرف انرژی ساختمان

سبکی ساختار و کاهش بار مرده بنا

سرعت بالای اجرا و نصب

زیبایی و جذابیت زیاد در شب و روز

مقرون به صرفه بودن اقتصادی

رفتار تنشی مناسب در زلزله و تکان های بنا

 

کلیه خدمات قابل ارائه در دفتر مهندسی کانسپت

طراحی نما | اجرای نما | آجر و سنگ | سرامیک خشک | سنگ  خشک | شیشه

اجرای نمای فریم لس | فروش پروفیل و ادوات فریم لس | اسپایدر

اجرای کرتین وال | فروش لامل و ادوات کرتین وال | لامل | سمنت بورد | فایبر گلاس | آکوا پنل

| نرده های آلومینیومی | هندریل شیشه ای

اجرای لوور آلومینیومی | فروش ادوات و لوور | کامپوزیت

فروش انواع پروفیل های آلومینیومی | آهن | چوب | چوب پلاست | رنگ |

سقف شیشه ای | اسکای لایت SKY LIGHT | سقف متحرک(شیشه ای، پلی کربنات ، پارچه ای)

 

نمای شیشه ای کرتین وال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *